Pohled z druhé strany ...

Příběh první

Má známá je důchodkyně, je jí asi 68 let a důchodek má nic moc. Bývala zdravotní sestřičkou na Bulovce a dost se naběhala. Asi z toho má ty křečové žíly. Ale natáhne si elastické punčochy a chodí v pohodě. Ty punčochy jí musí předepsat pan doktor. Teď uplynula doba, kdy mohla znova žádat o nové a tak jí pan doktor dal předpis a ona šla do zdravotnických potřeb. Punčochy na recept dostala s tím, že doplatí 600 Kč. Málem ji tam klepla Pepka… Vždyť ty punčochy před dvěma lety byly bez doplatku, tak proč teď má doplácet?

Bylo jí vysvětleno, že pan doktor předepsal punčochy značkové a ty jsou s tímto doplatkem. Vzala tedy recepis a šla za panem doktorem, aby si tyhle punčochy nosil sám a jí předepsal normální český výrobek, který je bez doplatku.

Příběh druhý

Z vlastní zkušenosti mohu uvést příklad, kdy mi byla revizní lékařkou, bez ohledu na doporučení mé ošetřující lékařky, přidělena rehabilitační léčba v jiných lázních. Třebaže jsem argumentovala tím, že tyto nemají v programu pro mne patřičné procedury (lze snadno zjistit z lázeňských webových stránek), nepřipustila revizní lékařka jinou alternativu. Odjela jsem odevzdaně do přidělených lázní a tam se mé obavy potvrdili hned při nástupu, kdy mi pan primář sdělil doslova: Co já bych vám předepsal za procedury? My už pro onkologické pacienty vašeho typu rehabilitaci neprovádíme.

Šla jsem tedy na ředitelství lázní se optat, jak to s tím rehabilitačním programem pro onkologické pacienty je, a bylo mi sděleno, že byl před rokem zrušen. Takže 3 neděle v lázních nanic, máchala jsem si nohy a tělo ve vlažný vodě a měla vztek! Pojišťovna, díky revizní lékařce, vyhodila několik desítek tisíc za mou „jakoby“ léčbu a já s problémy chodila dál, aniž by mi bylo alespoň trošku pomoženo. Když jsem své pojišťovně poslala stížnost na nevhodné přidělení lázní, jako bych ji hodila do vody.

Všichni lidé by měli vědět

Když lékárníci a doktoři stávkují, tak by měli lidé, kteří je v tom podporují vědět, že to někdy nejsou žádní „vykořisťovaný chudáci“ ale kšeftaři, kteří bez ohledu na pacienta předepisují léky a ostatní zdravotnický materiál - ba i služby (lázně) - podle toho, jak se domluví s dealerem konkrétní firmy. A pak předepisují její výrobky bez ohledu na pacienta, zda bude doplácet či ne, zda mu bude pomoženo či ne. Když tak sedím v čekárně a vidím, jak si dealeři podávají kliku u dveří do ordinace, je mi z toho špatně! Netvrdím, že jsou takový všichni lékaři, ale já mám tyto své nedobré zkušenosti.


VEZA

Zpět na stránky Zdraví, výživa, ekologie a co s tím souvisí

Zpět k Mostu ?