Reformy, slovo neoblíbené

Jako dítěti se mi moc líbila kniha Cesta kolem světa za 80 dní - dílo, které napsal známý Jules Verne. Je to asi divné, ale vadila mi tam jedna věc. Prostě se mi nějak nelíbil název londýnského klubu, jehož byl pan Phileas Fogg, jako pravý anglický gentleman, členem. Ten klub se jmenoval Reformní klub.

Cože o slovu reforma praví Slovník cizích slov?

Reforma = změna, náprava, zlepšení, přetvoření

V našem případě tedy náprava a zlepšení určitě ne ... tedy jak pro koho, že ano.

Na stránkách Czech Free Press jsem nalezl zajímavý článek, který dle poznámky na konci pochází z neznámého zdroje a je "internetového původu". Nicméně jsem si říkal, že by takové informace mohly zajímat i vás a dovolil jsem si ho tedy převzít.

Pak mě v té souvislosti napadla jedna taková věc ... takový nápad ... a hledal jsem nějaké údaje k porovnání nákladů na stavbu naprosto nesmyslného tunelu Blanka s náklady odhadovanými na výstavbu trasy D metra. Co přinese jedno i druhé našincům, to ať si každý udělá svůj názor. Následující dva citáty ze zpravodajských servrů dokladují, že za tu megalomenskou díru do země, která zavede do Prahy zplodiny a chaos silniční dopravy, mohla být jedna kompletní trasa metra a ještě by zbyla na každého občana ČR stovka na zmrzlinu ... Porovnejte, prosím, následující informace:

  1. Pražský tunel Blanka bude proti původním plánům dražší nejméně o osm miliard. Město zaplatí minimálně 36 miliard korun, řekl po úterním jednání rady primátor Bohuslav Svoboda (ODS) 18.10. 2011.
    (Zdroj: Aktuálně)
  2. Pro představu, výstavba Severozápadní části městského okruhu znamená 35 – 37 miliard Kč, prodloužení trasy metra A cca 21 miliard Kč a výstavba nové trasy metra D potom 35 miliard Kč ... (B. Svoboda  - 22.9. 2011)
    (Zdroj: iHNed)

Kdyby se preferovala hromadná doprava, mohlo se postavit další metro, nemusela se léta zdražovat MHD a doprava v hlavním městě by byla rychlá, čistá a levná. Ale z čeho by se pak nažraly naftařské lobby? To je ten problém.

Den po napsání tohoto článku proběhla zpráva, že dálniční známky podraží pro rok 2012 na 1 500 Kč.

„Peníze z prodeje dálničních známek putují na konto Státního fondu dopravní infrastruktury. Za letošní rok to bude zhruba 3,2 miliardy korun a v příštím roce by díky zdražení měly známky vynést ještě o 750 miliónů více,“ řekl Právu Marek Illias z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Prokletí na vaše hlavy, za argumenty o výnosech miliónů ... svět si z nás dělá legraci s předraženými stavbami dálnic, jejichž kvalita je silně pod psa ... ale lidi se musí dřít z kůže, aby bylo co cpát do chřtánu nenasytným developerům. Fuj ... kdo si tím asi zase pomůže.

Ale nyní již ten slíbený článek:


Proč musí být podle vlády reformy?

To lze vládě vysvětlit i bez agentur!

Důvody:

Sečteno: 1 bilion, 675 miliard, 878 milionů, 83 tisíc..

A to není zdaleka vše, jedná se pouze o část peněz, které samozřejmě musí chybět!

Není co vysvětlovat, pane Nečasi, Kalousku, Drábku a další, to nevysvětlí ani vaše drahé, mozky vymývající PR agentury!!!!!

Poznámka pro slabší žáky:

To není uvedeno, aby se někdo urazil, ale proto, že vzniká dojem, že český národ si rozkradené, nebo hloupým a diletantským přístupem zničené hodnoty neumí představit. V opačném případě nerozumím tomu, proč s nimi už dávno občané této republiky neudělali pořádek, a pořád se nějakým zajímavým způsobem stále drží u „svých koryt"!

Jistě, toto je jen malý „vrcholek ledovce" nad hladinou, protože zde nejsou uvedeny úplatkářské aféry a parchanti a diletanti, kteří stojí např. za Pandury, Grippeny, dopravními letouny Casa, atd., atd. A je ještě spousta dalších zajímavých dotazů, jako např.:

Atd., atd.

Dokud si na to Češi nenajdou odpověď a dokud si to sami nevyřeší, dotud budou ti zmetci dělat reformy!


Vlk Samotář (JL) - z internetových zdrojů

zpět na Úvahy a zamyšlení

 

Zpět k Mostu ?