Po mnoha a mnoha létech tahanic se Praha konečně dočkala. Byla schválena výstavba železniční zastávky Praha-Kačerov, která má šanci se stát důležitým článkem městské hromadné dopravy umožňujícím návaznost metra, autobusů a železnice. A v neposlední řadě vytvoří paralelní alternativu ke dnes přetížené trase C z jižních předměstí do centra. Stačí si vzpomenout na povodně, kdy bylo metro ochromeno; a on i ten Nuselský most bude časem potřebovat nějakou údržbu ...
A tak v železničním jízdním řádu 2013 - 2014 jste u trati 210 mohli vidět položku s novou zastávkou - Praha-Krč. S poznámkou - zastávka otevřena ode dne vyhlášení. Jízdní řád má platnost od půlky prosince 2013 do půlky prosince 2014; takže velká euforie a těšení se ... konečně se v průběhu roku 2014 dočkáme.
První obrázky jsou aprílové ... ano, to jsem fotil 1. dubna 2014. Náletové dřeviny v zářezu trati mizí pod pilami dělníků a věci se konečně dávají do pohybu.
![]() |
![]() |
O dva dny později je svah holý a dole na drážním tělese se pilně vyměřuje. Ten most převádí přes údolí ulici 5. května, která se o kus dál změní v dálnici D1. Z našeho pohledu vpravo je depo metra na Kačerově.
![]() |
![]() |
Osmého dubna se vykopaly a vytahaly pařezy a veškeré vykácené dřevo je připraveno k odvozu. O týden později je svah zářezu čistý. Všimněte si, jak vystoupily patníky nějaké skoro již zapomenuté silnice, která tudy kdysi vedla.
![]() |
![]() |
Čtyřiadvacátého dubna se začíná rýsovat staveniště - buduje se ohrada z vlnitého plechu, která prostor budoucí zastávky skryje zvědavým zrakům kolemjdoucích.
![]() |
![]() |
Šestého května po zakrytí staveniště se ruch omezuje na kopání budoucí přístupové cesty dolů k vlaku. Dva lidé, jeden bagr a jeden vůz odvážející zeminu ...
![]() |
![]() |
O čtrnáct dní později ... denní postup prací by se snad mohl měřit na centimetry a ne na metry ...
![]() |
![]() |
Druhého června 2014 ... komunikace dospěla k bodu, kde se lomí ostrou zatáčkou a pokračuje dolů ke trati. Na staveništi pracují stále jen dva lidé.
![]() |
![]() |
Osmnáctého června jsem na staveništi nezastihl vůbec nikoho. Od zahájení prací uplynulo sedm týdnů. Troufám si konstatovat, že to, co je vidět na obrázcích, by s přehledem vyrýpala skupinka frekventantů mateřské školky s kyblíčky a lopatičkami. A ještě by si u toho stihli dělat bábovičky.
![]() |
![]() |
Mezi vyfocením předchozích a následujících obrázků uplynul celý měsíc (!!!). Prázdniny jsou v plném proudu, tak kdo by pracoval? Ty fotky by se mohly použít pro takové ty kvízové otázky typu "najdi pět rozdílů" ... No, přece ale jen něco - dole se mezi kolejemi děje něco s geotextilií ...
![]() |
![]() |
Prázdniny končí, je osmadvacátého srpna. Něco se děje, ale moc toho není. Od zahájení prací uplynul ... duben, květen, červen, červenec a srpen. To je k nevíře ...
![]() |
![]() |
Začíná škola. Je třetího září 2014. Zkusil jsem staveniště vyfotit z vlaku ... tady, že má být již na podzim nová zastávka? Je vidět, že český smysl pro humor nevymřel.
![]() |
![]() |
A opět uplynul měsíc. Je šestého října a práce se trochu hnuly dopředu. Je tu nová opěrná zeď a začíná se rýsovat budoucí nástupiště. A co je vidět nejvíc - na trati 210 je výluka, neb byla vytrhána celá kolej v prostoru budoucí zastávky.
![]() |
![]() |
Dopravu materiálu na staveniště dole v zářezu vyřešili stavitelé vtipně. Náklaďáky by se dolů nedostaly. Proto najedou v zastávce Praha-Krč na železniční podvalník a lokomotiva zvaná Prasátko je odtlačí až k místu, kde je kolej přerušena. Mix s betonem (nebo jiné vozidlo) pak již "po vlastních" odjede, kam je ho třeba.
![]() |
![]() |
Sedmého října práce postoupily o kus dál. Beronuje se nástupiště a naváží štěrk na nový traťový svršek.
![]() |
![]() |
Po víkendu - 10. října - se již začíná rýsovat hrana budoucího bezbariérového nástupiště. Zároveň se něco viditelně děje i na přístupové cestě.
![]() |
![]() |
Na nádraží v Krči má nyní Metrostav detašované pracoviště. Prasátko s podvalníkem čeká, aby odvezlo další vůz s materiálem a opodál je připraven montážní vlak připravený ke kladení nových kolejových polí.
![]() |
![]() |
Třináctého října je již navezen štěrk pro budoucí traťový svršek a také je jím vyplněn prostor budoucího nástupiště.
![]() |
![]() |
O den později jste mohli být svědkem chvil, kdy se smontovaná kolejnicová pole kladla na připravené štěrkové podloží.
![]() |
![]() |
Patnáctého října jsou koleje na svém místě a probíhá jejich kontrola. Pozítří tu již bude obnoven běžný provoz.
![]() |
![]() |
Šestnáctého října - montážní manipulační vlak kontroluje trakční vedení. Sedmnáctého výluka skončí a vše musí být připraveno a v naprostém pořádku
![]() |
![]() |
Sedmnáctého října je již provoz po trati 210 obnoven. Teď se začíná pozornost věnovat odvodnění budoucí přístupové cesty.
![]() |
![]() |
A je tu opět nový měsíc. Uplynulo sedm měsíců od zahájení stavby, je třetího listopadu a kladou se dlaždice na budoucí nástupiště.
![]() |
![]() |
Staveniště dole u trati již začíná trochu připomínat budoucí železniční stanici. Svah pokrývá geotextilie, přece jen tu asi při tak značném sklonu hrozí sesuv.
![]() |
![]() |
A tohle jsou zatím poslední obrázky - je třináctého listopadu 2014. Tedy je přesně půlka podzimu a někdy na podzim měla být zastávka zprovozněna. Bude? Asi těžko, že ...
![]() |
![]() |
Já nevím, ale nepřipadá vám to nástupiště poněkud úzké? Ono to takhle není vidět, ale jeho šířka se mění - směrem k dálničnímu mostu se zužuje. Ani to nevypadá, že by se počítalo s nějakým zastřešením. Ta malá budka přece snad není čekárna?
![]() |
![]() |
Tak jsem vás ve zkratce provedl staveništěm železniční zastávky Praha-Kačerov, jak se vyvíjelo během osmi měsíců roku 2014 . Místo zdlouhavých komentář se podívejme ještě na dva obrázky
Železniční viadukt v obci Krnsko poblíž Mladé Boleslavi byl postaven roku 1923; je dlouhý 152 m, vysoký 27 m a široký 5 m. Most byl postaven během pouhých 120 dní, přičemž přerušení provozu vlaků trvalo jen 40 dní.
![]() |
Viadukt v Žampachu patří k nejvyšším kamenným železničním mostům ve střední
Evropě. Most tvoří sedm oblouků o rozpětí 12 m. Výška mostu je 41,73 m (je jen o
necelý metr nižší než Nuselský most v Praze). Celková délka mostu je 109,33 m.
Stavba byla započata na jaře roku 1898, ukončena byla slavnostním zahájením
provozu 1. května 1900.
![]() |
Není vám na tom všem také něco divného? Ty dva viadukty byly postaveny před ... řekněme sto lety. Srovnáme si techniku, jaká byla k dispozici tehdy a dnes. Srovnáme si dobu výstavby tehdy a dnes. Co se skrývá v pozadí takového "budování"? Vždyť to je k smíchu zdravému rozumu ... Vypadá to, že je cosi shnilého v tomto světě ...
Vlk Samotář
Zpět na stránky Jak jde život tu i onde...